Sommarlov och årsdag 

Bloggen blev ofrivilligt utsatt för sommarlovskupp.. Tveksamt om det var på grund av tidsbrist eller ren och skär lathet om jag ska vara helt ärlig. Jobbade för fullt och lite till ända fram till semestern och sen föll jag i koma i två, tre veckor. Skönt att bara kunna koppla bort allt. Vädret har nog inte visat sig från sin bästa sida men fungerade bra till sovmorgnar. Kan på det hela inte klaga. 

Jag har hunnit vara till grannlandet med familjen, på 1700-tals marknad i Storkyro, dagstrip till Tuuri och slösat pengar på Lankava. Har umgåtts med familjen, firat födelsedagar och examensfester. Spikat lister och skruvat trappa. Ignorerat trädgården och sett ogräs frodas, plockat smultron i rabatten. Ätit nypotatis och grillad ost, simmat (jepp, jepp, alldeles sant) och slappat. Husbilat på carnevalen i Närpes, njutit på sommarrestauranger med vänner. Köpt för mycket garn, jag lovar, till och med enligt mina mått, startat hemliga projekt, både kortsiktiga och längre dito. Sen så ska jag väl inte sticka under stolen att jag har stickat ikapp flera ufon, startat nya wip och bara stickat och stickat och stickat.

Ett hopplock och sammelsurium av sommarens sockprojekt. Färdiga sockor, avslutade ufon och nya wips. Presenter, vardagssockor, teststickning och mönsterdesign. Allt i en salig röra. Bildkvaliteten är inte den bästa, hopplockat på en liten telefon.. Men ett bra bevis på utfört arbete. 
 WordPress själv gratulerade mig idag på min bloggs årsdag. Måste riktigt backa bak bandet för att dubbelkolla, men visst var det så. Idag för tre år sedan flyttade jag hit och har inte ångrat det en gång. 

Med det här säger jag grattis och hej! 
Vi ses snart igen 😘

Lämna en kommentar