Onesie aka halare

Kärt barn har många namn och som den finlandssvenska österbottning jag är, heter den här halare för mig. Onesie på engelska, overall i Sverige. Fyller sin funktion oberoende vad man väljer att kalla den.

wp-1476604898239.jpg

Min vän blev faster och jag hjälpte till att sticka present åt babyn. Vi hade pratat om saken långt tidigare och sedan i vanlig ordning glömde jag bort det.. Valde därför både material, mönster och utseende på halaren själv. Blev som en liten överraskning åt faster också.

Mönstret är gratis och hittas HÄR. Jag stickade min i Drops Merino Extra Fine, mina anteckningar finns på Ravelry, jojo1980.

wp-1476605023597.jpgimg_9596img_9594

 

 

 

 

 

 

 

 

Tycker själv att den blev jättesnygg, men hej, det var ju jag som valde färgerna.. Ungen får dras i mina favoritfärger den här vintern.

Publicerade as usual bilder på instagram. (En av mina favorit appar.) Dropsdesign kontaktade mig och bad att få publicera min bild på sitt konto. Kändes fint, lite som ett erkännande, en fjäder i hatten. Bifogar givetvis bildbevis.

wp-1476605094179.png

I övrigt då? Vi har renoverat på jobbat, kört till Helsingfors på skolning, besökt Snurre för första gången. Jag har gått med i Martha förbundet, jag har varit på ett stickläger och ska snart åka på ett till, har därtill lovat bort mig på ett tredje också men det är en helt annan historia..

Livet rullar på och snart är det jul, det kommer vi inte undan. Märker att jag sorterar bort saker här, allt kan inte visas. Får bli karameller till en annan gång.

Tills dess rullar vi vidare!

Sticka lugnt!

Lämna en kommentar