Långsockor

Prideveckan till ära presenterar jag ett par långsockor i regnbågens alla färger som mitt långtidsprojekt. Lite pinsamt hur länge det tagit för mig att få dessa färdiga.. Hade tippat på att få dem klara redan i våras. Drog ut på tiden ända tills häromkvällen.

IMG_9032

Roliga att ha stickat, lite enkla eller kanske simpla i konstruktionen, vilket jag misstänker är orsaken till att det tog så länge att få nummer tvåan klar.

Tyckte länge att de inte alls var fina, men nu när de är klara så känns de lite snyggare genast. Kanske de växte lite i mina ögon sist och slutligen. Oberoende var det kul att få göra något sånt här som omväxling.

IMG_9031

Men kan erkänna att det tog en evighet att fästa alla trådar så jag mutade dottern med en femma för att hon skulle göra det *haha*..

Mottagaren blev glad, vilket var huvudsaken och slutet gott, allting gott!

IMG_9030

Således kan jag kalla dessa långsockor för nummer 6 i sockutmaningen 2016. Stickade i 7 bröder och stickor 3,5. Damen som gjort mönstret till dessa bloggar själv och hittas HÄR och mönsterlänken finns HÄR.

Tills vi ses igen, sticka lugnt, i väntan på nästa OS..

2 reaktioner på ”Långsockor

Lämna en kommentar