When in doubt..

…cast on a shawl!

IMG_1009

Har förvisso ett nytt, större koftprojekt som ligger och gror till sig innan det är dags att ta itu med, men det verkade inte riktigt som att det var dags än och jag kände mig lite kluven.

Vilket är den bästa orsaken till att sticka en sjal. Fick bli mina Malabrigo lace rester då (som jag köpt hos Pirjoliisa, Vasas bästa garnbutik ❤ ). Efter min fina Ashling sjal lämnade det lite, lite kvar av garnet jag hade. Perfekt till en Hitchhiker.

IMG_1012

Måste ju erkänna att jag har lite roligt åt hur min sticktvilling och jag råkar, endera medvetet eller omedvetet, hamna in på samma banor flera gånger. Är det inte färg så är det mönster.Den här gången sjalar.

IMG_1006

Min hitchhiker väger således hela 30 gram. Kvar av garnet lämnade ca 2m. Nu kan vi tala om att använda upp det man har till sista beståndsdel..

Håller tummarna för fint väder på lördag, då är det dags för Stick-nick på Juthbacka!

Således maskar vi på tills dess!

 

2 reaktioner på ”When in doubt..

Lämna en kommentar