Lite fibrer på det..

Nu har jag hunnit testa på både det ena och andra. Mellan jobbet och familjen bollar jag in lite fritid, vilket naturligtvis är lättare nu när ungarna bara blir större och större.

Tidigare i vår var jag ju på spinnkurs till Juthbacka med Barbro Heikinmatti. Lite har jag testat på efter det. När jag sedan handlade en ”ordentlig” slända lossnade det riktigt. Nu är det svårt att slita sig när du väl satt pinnen i snurr..

Härligt att jobba med bra grejer! Här spinner jag med min slända i rosenkvarts och ett kamband som heter krokus. De här härlighterna hittade jag HÄR.

13453667_10207523143769500_2069502661_n

13444367_10207523144129509_444140605_n

Här ser man ganska bra nur det gått framåt med mina blygsamma försök.

13444143_10207523144009506_1473800419_n

Det översta blåa är det jag trixade till på kursen, det rosa är en bit ull som kom med sländan som jag testspann. Det tredje och nedersta mininystanet är också det bästa och jämnaste resultatet jag fått till so far. Spann det av en mini bit som kom med som prov. Blev så coolt att jag bara måste beställa mer av det. Neon heter det. Hittas hos Nirs’Ors.

Skam den som ger sig! Bara att spinna vidare, vem vet hur det här spårar ut än?

Således, spinn vidare i solen alla ni!

 

-> Till alla er som inte har instagram, vill ni se på bilderna är det bara att klicka på dem här i högra spalten så öppnas de lite större på datorn, lite mer bläddringsvänligt. Klicka på mitt namn så kommer alla mina bilder fram. ->

 

2 reaktioner på ”Lite fibrer på det..

  1. Mä voitin yhdessä arvonnassa pari ihanaa kuitua… Pikkusen mietin, että mitä hittoa mä niillä teen sitten netin ihmeellisessä maailamassa näin tekstin, huuda het niin saat värttinän. Minähän huusin.. En vaan tiedä yhtään mitä niiden kanssa pitäisi tehdä? Pitääkö kuitu karstata ensin? No, ehkä Youtube pelastaa tilanteen. Tai tuutko joku pvä kehrään ja kahvitteleen? 😉
    Kram ❤

Lämna en kommentar