Äntligen nåt klart!

Äntligen! Äntligen känns det som om jag har nåt färdigt arbete att visa fram, wohoo!

Malabrigo lace har blivit till en alldeles helfärdig Ashling shawl. Mjuk och fin som smör i solsken. Så fin med både rätstickning och spetsdel.

IMG_0872

Fanns att välja på två storlekar, jag valde den mindre men förlängde spetsdelen en aning. Blev perfekt storlek till mig på det viset!

IMG_0871

Perfekt att vira runt sig en sommarkväll. Färgen är ju bara alldeles fantastisk! Vingspannet mäter hela 225 cm. Skapelsen väger massiva 70 gram. Vilket betyder att jag har 30 g kvar av detta härliga garn, och bevisligen räcker det långt!

 

IMG_0870

Blockningen var inte den bästa för katten stal nålarna ur den hela dagen lång och mina blockningsplattor ville inte riktigt räcka till..  Men förutom det så är jag så nöjd att jag gott och väl kunde tänka mig att skriva hela inläget i versaler, målande adjektiv, de allra underbaraste superlativen och avrunda varje mening med oändligt många och andäktiga utropstecken!!!

Anyhow, kan varmt rekommendera både mönster och garn!

Sola lugnt och håll sticket högt! Puss och skål!

 

5 reaktioner på ”Äntligen nåt klart!

  1. Pingback: When in doubt.. | jag johanna

Lämna en kommentar