Grafiska fiskben

Sockchallenge 2016 fortsätter. På instagram kunde dessa sockor ses redan i somras.. Nu kommer de här också. Måste ju uppdatera min utmaning lite.

img_9082

De här sockorna blir således nummer 7, 8 och 9 av de 16 som jag har lovat sticka. (Kan ju erkänna att jag stickat minst tio par till som jag inte kommer att visa här nåt destu mer för de är redan i användning.. De syntes i augusti inlägget.)

img_9083

Här har jag stickat JonSukat, de med svart mudd. Inte min design, hittade på facebook, bra att söka på Villasukkarakkautta..

img_9071

Helt ”vanliga” och randiga i mina favorit färger..

img_9068

Och till sist, men inte minst.. Min egen design, Fiskbenssockorna.

img_9074

Finns nu ute som gratis mönster på Ravelry och även här på bloggen under fliken mönster-pattern. Stickar du dessa och läger ut bilder på SoMe så använd gärna #fiskbenssockor. Starta gärna igång ett projekt på Ravelry så jag får ta del av era sockor!

img_9080

 

img_9084

Med det här önskar jag er ett härligt höstlov!

Sticka i frid. I väntan på nästa OS.

4 reaktioner på ”Grafiska fiskben

  1. Hej Johanna!
    Vad mycket fint du har i din blogg!🙂
    Jag älskar dina mönterstrumpor tex.
    Det är dock för svårt för mig med mönster ännu.
    Däremot letar jag mönster på barnstrumpor med extra resår runt fotleden. Det verkar vanligt i Finland, jag hittar bara finska mönster, och behöver ett svenskt.
    Är det något som du kan hjälpa mig med?
    Med vänlig hälsning/ Annette

Lämna en kommentar