50 shades of polar morn

Köpte för en tid sedan, hos favoriten Pirjoliisa, två små härvor av Malabrigo Lace. Såå mjukt och fint garn att du inte kan tro det! Hade hittat det perfekta mönstret till garnet och tänkte mig en skir sommarsjal att vira runt mig nån sval sommar kväll på nån terass nånstans.. Nånstans, nångång.

malabrigolace4

Mönstret jag stickar efter är Veera Välimäkis Asling shawl som är ett gratis mönster. Finns på Ravelry, bara att följa länken.

malabrigolace

malabrigolace5

Kan inte bestämma mig för om jag tycker att garnet är grått eller blått. Antagligen en mix av både och egentligen..

Härligt blir det åtminstone, vilket ju ändå är huvudsaken!

malabrigolace3

Basen stickas i rätstickning och bildar en grund halvcirkel, som sedan åtföljs av en spetsdel i slätstickning. Finns uträknat för två storlekar, mindre och större, 150 cm eller 200 cm i vingspann.

Jag stickar den mindre, so far åtminstone. Är lite rädd att den blir mindre än jag tänkt mig, men isåfall är det ju bara att sticka den lite större, problem solved. Men vill ju inte ändå drunkna i en sommarsjal direkt så jag ser hur det blir..

Då så, tills nästa gång, sticka vidare!

2 thoughts on “50 shades of polar morn

Kommentera

