Klara, färdiga..

..sticka!

Har mitt senaste projekt fem före färdigt. Helt ärligt är jag inte hundra nöjd med det.. Tyvärr. Kan inte annat säga än att jag verkligen försökt. Hela fem gånger har jag repat upp skiten och börjat från början. Inte så att det är svårt att tyda mönstret eller att det inte stämde inte heller att jag inte klarade av att sticka rätt eller att det skulle vara fast i garnet.. För det var underbart från början till slut. Nej, felet, för mig, satt väl snarare i modellen av koftan, en väldigt tajt modell. Tre gånger ändrade jag så att den skulle passa mig bättre.. Meen.. Nu just känns det inte som att jag kommer att använda den, vilket gör att det känns enormt svårt att få till halsringningen. För helt ärligt är det det enda som det hänger på innan den är klar.

Men skam den som ger sig. Jag ska låta den vila till sig lite innan jag gör det sista fixet.

(Koftprojektet jag pratar om är Surry Hills, finns på Ravelry)

(Bilder finns på min instagram feed här till höger ->)

 

Anyhow.

Till något, för stunden, roligare. Mitt nya projekt.

Jeeee…..!IMG_0262IMG_0256 IMG_0257 IMG_0250

IMG_0262

Min nya bok har kommit.. Garnet bara väntade.. Till och med stickorna var vässta.. Och för att göra det ännu mer huipput så är jag LEDIG den här veckan, kan knappast fatta det, så UNDERBART! Idag blir det en kort tur på tåget och gissa vad jag kommer att sysselsätta mig med..

Som sagt. Klara, färdiga, sticka!

 

Kommentera

