Skatt

Känslan när man gräver i gömmorna och hittar en bortglömd skatt. En verklig skatt. Köpt i höstas. Blev satt i väntelistan till något framtida projekt, sedan lite bortglömt. Glädjen när man fyndar det igen, när det inget kostar.

Huippuhärligt!

IMG_0243

Fyndade denna finhet på Seinäjokis hantverksmässa. Vad den kommer att bli vet jag inte än, återstår att se. Har du nåt bra tips så berätta gärna..

Garnet är ylle och växtfärgat med naturfärgämnen. Mjuka fina färger. Kommer från Aurinkokehrä.

IMG_0236

100g och ca 210m

Månne det är blir en serie, av fyndat ur gömmorna, för det var inte det enda jag hittade..

Med tanke på den enorma hög garn jag släpat hem den senaste månaden så borde jag klara mig fint det närmsta halvåret eller så, men hej, var är glädjen i det?

I väntan på nästa fynd, be well.

 

Kommentera

