I nådens år A.D. 2016

Har nu i ”lugn och ro” firat både jul och nyår, födelsedagar och trettondagen.  Valde i något skede att göra så off the grid och inte dela med mig av vare sig min familjetid eller julgransbilder. Inga skinkmacke pictures eller nyårsraketer bjöd jag på. Inga anekdoter om mitt nya kök eller galna satirer om mitt kaotiska liv. (Köksbilder på kommande i senare skede, onödigt att lova när, det kommer när det kommer. Men snyggt som attan är det!))

Inget jag medvetet valde eller beslöt mig för. Hade bara inte tid och lust. La familia gick före. Jobbade massor, njöt ännu mer och åt mycket. Nu kommer jag igen istället, på alla plan.

Har lugnt stickat mig genom årsskiftet, bokstavligen.

IMG_0097

#jojoFO2016

Hörde, såg och läste ifjol om en sockchallenge, fanns säkert många olika, men hann aldrig haka på så där officiellt. Nu gör jag det själv. Inga nyårslöften i sikte utan en utmaning om att under kommande år, dvs 2016, sticka hela 16 par strumpor. (Dels att då bildbevisa så på SoMe i någon form.)

IMG_0095

Annat fyndigt att apa efter var ju att hashtagga alla sina färdiga alster med #jojoFO2016 (FO för finished object, färdiga alster.) Lätt att se tillbaka på årets färdiga arbeten således.

Mer än så hade jag inte att inflika för dagen.

Må gott.

Kommentera

