Kvällste

Jag dricker inte mycket te, bara turkiskt sådant. Vilket nästan motsvarar varm saft. Härligt. Jag skulle gärna vilja dricka te, men faller alltid på det där fenomenet att det doftar godare än det smakar. Slutsats, hemma hos mig får man gärna dricka te, men väljer själv kaffe.

Kvällste under köksrenovering intas i pappermugg.

Kvällste under köksrenovering intas i pappersmugg.

Oberoende. Hur dandy nu allt än må vara så är det bara så långt man kan ta det där med att dricka ur pappermugg. Speciellt hemma. Speciellt en vecka. Verkligen inte två. Inte heller in på en tredje.

Köket börjar ta form, inte klart än. Men väntar så in i norden på att det ska bli klart. Har de inte packat ihop sina pinaler, köksgubbarna, på fredag blir jag antagligen hispig. Väntar på att få julstäda, hänga upp mina stjärnor i fönstren och på att få koka egen mat.

köksrenov17köksrenov18

 

 

 

 

 

 

Så länge kaoset pågår får ni hålla tillgodo med halvtaskiga telefonbilder i kvällsmörkret.

Tills dess, i väntan på nästa OS..

2 thoughts on “Kvällste

Kommentera

