Gratulerar

Finlands nationaldag. Sjätte december. Ingen bal på slottet här inte, men firade med prinsen ändå. Min prins. Min alldeles egna lillprins som växt förbi mig och inte är så liten mera.

Vi firade genom att skåla i våra pappermuggar på pizzerian, kotipizza då, så där lätt nationalistiskt.

Någon fana hyllar vi inte, för min flaggstång omkom för ett par år sedan i en höststorm. Jag firar genom att sätta händerna i ett finskt yllegarn och sticka sockor. Kröner det hela med lite juhlamokka. Sämre kan man ha det.

Bjuder på en kort videosnutt från yle som summerar våra 98 år i ett två minuter kort inlägg på ett koncist sätt.

Gratulerar Finland och tack till alla som bidragit till vårt självständighet!

220px-Flag_of_Finland.svg

 

Kommentera

