Julkalender

I år deltar jag i Nina Laitinens julkalender på facebook. Du får en mönsterrapport varje dag och på julafton har du ett par sockor klara. Till dig själv eller en allra sista minuten julklapp som du själv fått njuta av under hela december. Båda sockorna stickas samtidigt, med magic loop eller två par strumpstickor. Jag valde det senare bara för att det är den snabbare tekniken för mig.

julkalendersocka1Du behöver två färger av sju bröder garnet och så är det bara att sätta igång. Mönsterrapportena delas varje morgon så att du som är morgonpigg kan njuta till morgonkaffet. Vilket inte jag är så jag stickar mina på kvällen, men lika roligt är det.

Visst har jag ju sen en egen salmiak-julkalender som jag också öppnar på kvällen, men det är en helt annan historia.

Simma lugnt och ha en bra dag.

Kommentera

