December

Då hade vi kommit in i december och julen närmar sig sakta mak. Mörkaste tiden på året har vi nu. Mikaela skrev ett inlägg (HÄR) om att synas i mörkret och fick mig inspirerad, så jag köpte lite reflex garn och tänkte sticka varsin mössa till barnen. Gissade att sonen vill ha svart med vita ränder och dottern ljusgrå med vita dito. Nehej heller, lillprinsen valde ljusgrå mössa och dottern ville ha svarta vantar. Eller som hon sa det, nu ser ju busschauffören när jag vinkar. Visst måste väl hon få egna ”vinka-till-bussen-vantar”.

Köpte mitt garn på Citymarket i Stenhaga och jag måste säga att jag blev positivt överraskad, för bredvid garnen hade de olika mönster som man fick ta med sig, helt gratis. Mönster till mössa, benvärmare och pannband tror jag, kan ha varit fler än så också. Fint initiativ tycker jag. Alla har inte stickat så mycket att man klarar sig utan mönster. Även jag tog en lathund och plockade med mig ett ark.

reflex2reflex

 

 

 

 

 

 

Verkar synas bra i lyktsken. Bilderna ses med och utan blixt.

Försökte hitta lite julstämning mitt i mitt renoveringskaos och tittade på julkalendern igår, haha, realitytv goes julkalender. Lite si som så med julstämningen men gissar att ungarna tycker att det är bra. Första avsnittet ser du HÄR och gratis fram till julafton tror jag. Personligen anser jag att Hotell Gyllene Knorren är en av de bästa julkalendrarna nånsin, älskar den, sett den flera gånger. Ture Sventon (på nittiotalet nångång) minns jag att var fenomenal också.

Så, i väntan på nästa OS, i väntan på jul, ha en fin december månad!

One thought on “December

  1. Perfekt med buss-vinknings-vantar! Utav julkalendrarna är Sunes jul och Trolltider mina favoriter, finns kanske nån mer ännu men dom två är nog på plats ett!

Kommentera

