Bära eller brista

Nu gäller det. Nya vindar blåser upp. Kanske inte som jag tänkt mig men jag kan inte sitta och gnälla och sen samtidigt inte göra nånting åt saken. Så gott folk! Nu gör jag nåt åt saken. Får se om det är nåt som håller ett år eller tio, men ändring blir det.

Säger inte mer än så i det här skedet. Borde ta ett viktigt samtal innan jag säger något annat. Gardera mig skriftligen kommer jag att göra också.

Men snart kommer jag att göra nåt som jag för lääänge sedan svor att aldrig mer, never again..

Wish me luck för fega lilla jag totalfasar för samtalet. Skjuter upp det med löjliga bortförklaringar, får inte tummen ur *, låtsas som om inget och väntar nog till sista minuten..

Jag har inte trivits under en tid, men nu banne mig ska jag sätta mig och min familj i första rummet. Likväl får jag (totalt onödiga) slängar av dåligt samvete, händerna klibbar och rösten skär sig. Rabblar upp orsaker, förklaringar och så vidare i en löjligt oändlig ström. Varför ska jag ha dåligt samvete för att jag fått nog? Eller för att jag vill tänka på mig själv? Ska jag behöva ursäkta mig i det här skedet? Känns som när man ska göra slut med nån (tro nu inte att jag har nån gedigen erfarenhet av det heller.. hehe..)

 

blogg11

Snart börjar ett nytt kapitel. Snart är sommaren här. Snart.

2 thoughts on “Bära eller brista

  1. Herregud så spännande! Jag håller tummarna att det är det vi diskuterade tidigare…
    PS. Turkiet var mycket bra!

  2. Härligt att ni fick en bra resa! Skulle med lätthet kunna smita iväg när som helst jag med 😉 Det är nästan så som vi pratade, inte riktigt men nästan..

Kommentera

