Möte

Måndag morgon innebär möte för mig. Åtminstone kommande vecka. Än så länge hemligt möte. Bara för att jag inte ännu vet om det kommer att bli nåt konkret utav det.. Men på möte ska jag iallafall. Skriker vuxenpoäng i min värld. Men jag antar att tanter går på möten. Kanske jag inte behöver ta det så långt att jag uppvisar bullknän under en vadlång kjol och sörplar kaffe från ett fat.

Inte heller kommer jag att gå med portfölj och vattenkammat hår fäst med en ansenlig mängd nålar.

Jag kommer att förväntansfullt gå på möte, med bara min underbart sprängfyllda hjärna som backup, håret rufsigt och bullknäna gömda under de enda paret byxor jag får på mig. Endera bär det eller brister, jag kan inte kontrollera varken det ena eller andra. Bara och vänta och se.

Men på möte ska jag gå. På måndag morgon. Möte.

One thought on “Möte

Kommentera

