Lite lagom snäsig

Mitt humör har varit nere i en svacka, en liten och lindrig men likväl nere. Nu klättrar jag upp igen. Välkommen kära du, tänker jag sött till mig själv när jag börjar känna igen mig själv. Välkommen Johanna och farväl mr Hyde.

Har inte haft nån direkt orsak till min surhet men tyckte jag behövde få min mentala femåringa att sluta stampa surt i golvet innan jag kikade in här igen. I mitt huvud har jag legat på golvet och skrikit och sparkat med fötterna i golvet, lipat och snorat, tyckt synd om mig och varit arg, men egentligen inte. För jag hade ju ingen orsak. På utsidan har jag väl varit lite så där lagom snäsig.

Nu däremot verkar det ha vänt. Vaknade idag men alldeles för lite sömn i bagaget och en vettlöst stor portion leenden. Eller åtminstone småsmil. Känner mig piggare idag och mer positiv än den senaste veckan. Fingrarna dansar över tangenterna och jag hinner inte med. Stavfelen hopar sig och min mentala femåring sitter nu och skrattar bubblande åt min iver, grimaserar och gör miner när jag slarvar mig genom texten i min brådska att säga hej på er, igen!

Ibland behöver jag bara få lite egentid att sura på, eller bara strunta i att prata, bara vara ifred. Och nu, nu när jag fått det, så är jag på banan igen!

Kommentera

