Snällhet, jo men please!

Lite vanskliga funderingar, lite råddigt, men försök hänga med..

Om någon gör nåt snällt för dig, som egentligen bara är en snällhet för sig själv i slutänden, är det då en snällhet? Om någon ställer upp för dig, men sedan tar tillbaka det, är det då en snällhet? Om du får en sak, som du inte bett om fast egentligen borde vara din, och någon tar tillbaka det när du behöver det, är det då snällt? Är det snällt att räcka fram handen när andra ser på, för att sen när ingen ser, dra den tillbaka?

När nåt du har rätt till uteblir, när det sedan ges till dig i form av en ”gåva” eller barmhärtighet eller ”snällhets-medlidande”, när det varit ditt hela tiden, egentligen, när du då sedan får det, är det snällhet? Är det? När någon stolt visar på sig själv ”se vad jag var SNÄLL med sjuklingen!!!”, är det snällt då? När det bara var ett spel för gallerierna?

När det sedan tas tillbaka och du får betala för det, i princip för andra gången dessutom, är det lika snällt då ännu? Är det snällt o ta tillbaka saker i hemlighet? Är det snällt o bara göra upp en sak utan att berätta om det? Är det snällt att inte besvära mig med detaljerna? Snällt? Är det så?

Jag vill inte skriva ut den här historien, vill inte hänga ut någon offentligt, vill bara visa min frustration, vill inte att någon ska bli ledsen eller obekväm, så är jag inte SNÄLL så säg?

Fredagens rungande motto på den här lilla skitbloggen är

-Behandla andra som du själv vill bli behandlad-

Är det inte snällt, jo men please!!!!

6 thoughts on “Snällhet, jo men please!

  1. Du skriver så härligt och ärligt!
    Jag gillar.

    Och tack för dina rader på min blogg.
    Det uppskattar jag, på riktigt!

    Blir lite nyfiken när du skriver att du tidigare haft en inredningsblogg,
    kanske har vi råkats i cybervärlden förr,
    själv har ingen aning faktiskt. 🙂

    Vilket omtumlande år du haft,
    kan tänka att man hinner fundera och grubbla en del.
    Hoppas du får svar på vad som ställt till det,
    och att du får må bra framöver!

    Och stickcafe´ låter hur mysigt som helst,
    och int tantigt alls tycker jag.
    Eller så kan det ju oxå hända att jag håller på och blir tant,
    men det känns också helt okej 🙂

    En skön helg till dig!

    • Med sockar på fötterna och sylt i skåpen så kan tant verkligen vara härligt, hehe 🙂 Skit samma att den här tanten är ung, when its a state of mind bara 😉 jo, har funnits här ute i cyberrymden förr 🙂 Men trivs bättre i mina nya kläder här istället 🙂

  2. Men hur har jag hunnit missa såhär många inlägg?! Jag kommenterade en massa i mitt huvud medan jag läste, men vad var det nu… Snällhet är inte snällhet om man gör det för egen vinning! Härligt att hitta en människa som får en att må bra, men jag är precis lika finsk som du… Socker är en onödig och ohälsosam drog, och jag är fast, fast jag inte vill. Jag har till och från försökt äta lchf – eller rättare sagt lc – och bara jag rör på mig också så rör sig vågen låååångsamt lååångsamt neråt. Men jag vill aldrig vara helt utan ”vanligt” godis och snacks. Life is too short.

    Och hahaa, på tal om mitt och ditt trädgårdsland så är jag nog alldeles för lat för att jobba för nån annan än mig själv 😛 Inte ens för världens allra godaste festmiddag! 😀

    Ha det fint.

    • haha, jo serdu här gäller det att hänga med i svängarna 🙂 endera radiotystnad eller kulsprute inlägg 🙂 har dividerat lite med min lchf, special gjort den så att den passar mig 🙂 aj vad synd att du inte ville trädgårdsmästra mig 😉 shit då har jag massor att göra i vår istället 😉

  3. Jo, du är snäll… I detta fall tom för snäll, egentligen, kanske… Men å andra sidan så mår du antagligen bättre med dig själv då du orkar vara snäll istf att falla i samma (falskhets/elakhets)grop som hen. Om det nu är nån tröst :/ men man kan kanske agera ändå!? På ett snällt sätt naturligtvis 😉

Kommentera

