What made my day

Tänk att en skit sjukdom, som förstör ditt lilla skitliv, kan föra nåt bra med sig, det trodde jag ta mig fan inte.

På jobbet idag gjorde jag en dunder tabbe. En idiotisk, liten sak egentligen. Jag var alldeles för finsk, jag som är hel svensk! Eller, nåja, finlandsvensk om vi ska klyva hår. Jag fick en drop-in kund (dvs en som inte bokat tid) och vi började prata. Jag hade klippt henne för ca ett år sedan, vilket jag mindes vagt. Idag var det annorlunda, för ett år sen tror jag vi träffades för tidigt, nu var det helt perfekt timing.

Vi pratade om ditten och dattan, om min sjukdom, om hennes, om det braiga och det dåliga. Så många fina saker den människan sa på den korta stunden och så många saker hon hann lära mig medan min sax tog tag i hennes hår och klippte av hennes blonda lockar..

Klipp, klipp, du måste lära dig skilja på vänner och vänner. Klipp klipp, du måste låta dig ha dåliga dagar. Klipp, klippeti klipp, du har ju inte valt att bli sjuk själv. Klippa kamma klippa, och mera och massor och många visdomsord av en annan människa. En människa i min klippstol en dag i september. En männsika med en (äcklig dumskallig onödig skitig blä-)sjukdom. En opererad, ärrad, vacker, ödmjuk och jävlar anamma människa. En människa med värme . En människa som var fantastiskt snygg i håret med sina blonda lockar på golvet. En människa who made my day!

Sen betalade hon, vi småpratade lite och lovade återkomma, senast inom ett år skojade vi. Hon önskade mig lycka till och kämpa på, sen var det dags för henne att gå. En liten stund senare ångrade jag mig tusenfalt. Varför kunde jag inte vara öppen nog att be henne åtminstone bli min facebook vän? Eller ens fråga vad hon heter och vänförfrågs bomba henne senare??? Så gör ju barnen också! ”Har du Fb, kan du adda mig som vän?” så låter det när barnen umgås med nya blivande vänner.

Jag står o fånflinar som en annan idiot istället för att säga nåt. Bara för att jag är så feg och finsk att jag inte kan be en annan människa bli min nya vän, för att jag är för reserverad att be henne vara en liten del av mitt liv, att få följa med i hennes. Men jag lät henne bara gå. Jag är bara så jävla finsk, men på svenska.

Men det var en riktig ”moment” vi hade. Oberoende vad du heter tjejen, så har du mig i din ringhörna! Jag ska hejja på dig när ingen annan orkar! Jag ska tänka på dig och hålla tummarna tills jag klipper av dina lockar igen, då ska jag fråga om du vill vara min vän.

Således, på återseende tjejen och i väntan på nästa os!

4 thoughts on “What made my day

Kommentera

