Dag 1

Igår blev det då dag 1 med lchf. Har naturligtvis kollat in bloggen bakom receptboken min. Min invägnings vikt var (och är) uberqwinnliga 76kg, urk.

Till frukost åt jag turkisk yoghurt med lite blåbär på. Pajen som jag bakat blev till lunch, den smakade mega bra, kombinerat med lite gurka så kan man inte klaga, inte alls.. Kaffe med mjölk dricker jag, vill inte byta det mot grädde eller nån olja. Några koppar hit eller dit under dagen tycker jag att ska kunna gå ändå. (Hör ni? Dag 1 och jag kompromissar redan, suck) Middag blev äggröra med ost, medwurst och lite tonfisk. Gott. På kvällen var jag så godis snål, jag som aldrig annars är det, att jag lät mig själv få en banan. Tragiskt. Kände mig mega törstig hela kvällen så jag drack mycket vatten. Mycket vatten. Gissa om jag sovit bra inatt? Haha, åtminstone två gånger har jag fått stiga upp o lätta på tryket.

Förstår ju att ni allihopa är så intresserade av detta att ni knappast ska kunna hålla er till dag 2 rapporten. Men nä, kommer inte att traggla sönder er med det. Första dagen får duga, sen kan de få komma lite sporadiskt, eller vartefter (om) jag gör framsteg.

Försökte ta några vettiga före bilder men vete tusan vem som fastnade på fotona, för det var verkligen inte jag. Kan visa dem i ett annat liv. I en annan värld kanske. Då jag tappat 10 kg lovar jag visa er. Det räcker säkert fint med att jag säger så här 76 kg och 168 cm. Not for long.

7 thoughts on “Dag 1

  1. Jag önskar dig lycka till med ditt nya projekt! Vi fungerar lite olika, du och jag, för i början är jag den striktaste av alla, och sen när jag kommit en bit på vägen brukar jag unna mig något smått då och då. Jag trodde att jag helt hade kommit bort från kakor och bullar efter att ha låtit bli dem i fyra, fem månader, men aj, vad man kan missta sig…

  2. Jo, annars kan jag kompromissa och lyda, men lite behöver jag få tänja på gränserna. Som med mjölk i kaffet. Blir ju inte så många koppar på en dag heller sist o slutligen. Bara jag får ha ett kryphål så brukar det mesta gå av rutin sen 🙂 Kakor o bullar är inget jag är rädd för eller direkt snålas av, men min egenkokade saft, ajajajjj…

  3. Lycka till! Det tar ett tag innan man vänjer sig, men sedan tänker man inte ens på att man äter ”annorlunda” längre. Jag har ätit lchf i två år och mår toppen varje dag! Helt fantastiskt!

  4. Jag kör med low carb – normal fat och det funkar. Tillsammans med regelbunden motion har jag tappat 15,5 kg på ett år. Kan inte köra med lchf för min galla klarar inte av fetter och min hjärna säger också att det är fel. Långsamma kolhydrater och no sugar funkar för att ta bort suget. Lite karaktär o motion ser till att man inte behöver annat utan slipper var hungrig o sugen jämt.

    • tror det lutar åt mer Nf för mig också. Men konstigt nog har jag inte haft det minsta lilla sötsug FÖRE det här, NU skulle jag kunna rulla in mig själv i socker bara dte skulle hjälpa :/

Kommentera

