Ny stil

Nu så, nu ska jag banne mig byta stil. Mina lchf böcker kom idag, tjohoo! Bara av att jag äger dem känner jag mig lite mera motiverad, lite bättre och lite mera på väg. Har spenderat kvällen med att läsa och bläddra genom böckerna. Jag var för en gångs skull så pass smart att när jag hämtat ut paketet på posten öppnade jag det och tjuvläste lite i bilen.. Ack så mycket lättare att redan innan jag börjat med jota, kunnat inhandla lite saker åt oss, mig och prinsen. Alla dessa konstiga fiberpaket och mandelmjöl, grönsaker och ostar, smör och proteiner.. Härligt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Första försöket då. Morgondagens jobb lunch, säkert två dagar i rad för oss båda. I boken hette den spenat och fetaostpaj. Här heter den paprika, broccoli och fetaostpaj. Tror det blir riktigt bra det här.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Förväntan nu innan jag hivat in den i ugnen är stor. Har fått prins M att bläddra genom åtminstone den ena boken, för att jag har tvångsinkallat honom som medberoende i detta projekt. Tanken min är att det ska pågå i sex veckor (håller tummar och tår)..

Bara o bita i och börja då! -15kg=matchvikt. Är det realistiskt att tänka att det tog mig sex månader o tjockna till och ger mig nu samma sex månader för o slimma till?

3 thoughts on “Ny stil

  1. Pingback: Dag 1 | jag johanna

  2. Lycka till med lchf! Jag har ätit enligt den metoden i flera år nu, och mår bättre än någonsin 🙂 Finns ju så mycket god mat man kan äta och ändå hitta sin idealvikt- visst e det fantastiskt!

Kommentera

