Juthbacka

Tjohej och ouu jee på medelhög nivå är lördagen vitsord. Jag var i sällskap med lilla mor samt dottern och hennes vän på skattletar resa igår. Visst fyndade jag på Juthbacka, skrotmarknaden nummer ett i Österbotten, men inte så massivt mycket jag hade velat. Men det är ju klart att jag, liksom alla andra värda att kallas skrotälskare av olika rang, kom hem med fynd. Något annat hade ju förståss varit oacceptabelt. Ditt skrot, min skatt..

Vad som hade varit det ultimata fyndet är jag lite osäker på än, men jag vet att jag hittade det inte. Däremot fyndade jag faktiskt två taveltryck. En bock och en ko. Superfina. Lite som jag och prins M tänker jag mig. Han är envis som en bock och jag är dum som en ko, haha..

På svärfars bord stod en juvel som alla bara gick förbi hela helgen. Jag bad prinsen ta hem den till mig. Ge mig den i present bad jag. Jag fick den. Tack. Tack. Tack. Knappast värd nåt men verkligt fin är den.  Så nöjd. Min skatt. Kommer att se så tjusig ut brevid mitt silvriga tårtfat.

The termos fynd. Den rymmer hela 1l så helt fy skam är det inte. Gratis. Grattis. Så om jag glömde säga det innan, tack o tack igen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och för att bjuda er på lite fynd och finigheter också, så kan jag tipsa om ett ganska billigt vin jag hittade i helgen.. Vinet var rött och gott och flaskan tjusig, priset kan man inte klaga på heller. (Kan ju erkänna att jag ville prova på nåt nytt och kan typ jota om viner så jag valde den här tack vare etiketten, fast det visade sig vara bara turligt) HÄR hittar du mitt goda vin!

2 thoughts on “Juthbacka

Kommentera

