Plättkalas

Igår var jag trött och det gör mig grinig. Enormt lättirriterad. Jätte irriterad. Kom ihop mig en aning med de finaste och det var så onödigt gjort. Jag var onödig. Allt var nog inte så farligt att vi hade behövt bli osams.

Men inte är jag mindre kvinna och mamma än så, att jag inte kunde be om ursäkt. Ordentligt. Så jag stekte plättar. Plättar är gladmat för mina barn och ibland behöver man glad mat av den ena eller andra orsaken.

BildBildBildBildBildBildNaturligtvis äter mina barn sina plättar med vispgrädde på. Men jag tycker det kan vara lite mer vuxensmak på plättarna (ibland iallafall) om man sätter turkisk yoghurt istället. Gärna färska (från frysen) bär på. Jag har kokat egen krusbärssylt och den har jag valt att inte göra allt för söt utan lät den vara lite lite syrlig. Oj så god den var till plättarna.

Barnen blev glada. Jag blev glad. Alla glada. Mission completed.

(och fotnot till syster yster, jag börjar inte dieta varken hit eller dit förrän jag har böckerna i min hand, så det så. Annars skiter det sig från början.)

Kommentera

